söndag 1 juni 2008

När båten fick mast & en födelsedag i rosa

Igår sprang jag omkring på Bullandös bryggor i högklackat och kort kjol. Okej, jag erkänner – det var inte den optimala outfiten just där. Just då. Solen sken och jag blev brun. Jag är en sån där som blir brun med en gång. Påmastningen gick bra. Ungarna sprang omkring och jag kunde nästan se dem framför mig, när de är en sisådär arton år och seglar själva. Jag vill ge dem friheten att våga ta sina egna vägar i livet, utan att vara beroende av mig. Den där knäppa morsan i högklackat på bryggorna. Tjatig, ilsken, stressig och säkert med alldeles för höga krav. Egentligen brukar jag ju alltid springa barfota när jag är vid havet. Jag älskar att känna sten, bryggor, sand och tång under mina fötter. Och solen bränna.

Redan nu känns det att solen kommer att bränna idag också. Det är den 1 juni 2008 och min tredje (fast egentligen är det ju fjärde) bebis börjar bli stor (hahaha) och fyller tre år. Det firades tidigt imorse med ett stort paket med ett rosa ponnyslott. Det enda hon önskat sig. Lyckan var total.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ju ett par grejer över... hoppas masten står upp ändå. :-)

sara sa...

fula mössan: jag trodde ju att du kunde segla. Du gav i alla fall sken av det när vi träffades... :)

Peace in mind sa...

You gourgeous thing!

Anonym sa...

Älskar högklackat men absolut inte vid havet;-) Där är det barfota som gäller :-)

Var dags glimtarn sa...

Barfota, inne och ute, jag älskar sommar..... Klackar på bryggan låter......komplicerat :)

Grattis till lillstrumpan och du, håll i masten som gäller i sommar alltså!?

Solrosfrö sa...

Vår startmotor pajade idag den... så gick det med den sjösättningen :(

sara sa...

anna: :)

gioia: barfota är helt klart att föredra.

vdg: fast det var faktiskt inte så komplicerat! ;)

jessika: det är ju det jag säger – båtar är bara bekymmer!

C. Meow sa...

Aha, du är en sån som tittar på solen och blir brun! OCH kan skutta omkring på bryggor i högklackat. Tror att jag tycker du är en väldigt otrevlig kvinna ;P

Anonym sa...

Du kvinna full av motsagningar!
Det ar val det som ar charmerande med dig. Barfota/hogklackat. Natur/storstad. Mjuk/tuff.
Kram Asa

Christina sa...

Gratta lill-tjejen!
kram

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.