tisdag 15 april 2008

En tisdag i april ser livet ut såhär...

Helt plötsligt fick jag fler jobb än jag planerat in och hinner knappt blogga.
Det går kräksjukan på dagis. Jag blir tokig. På riktigt. På tisdag ska jag åka på jobbresa till Sollefteå och jag kan inte ha kräksjukan då. Så, jag håller dottern hemma resten av veckan. Och ber till högre makter. Fast just ja – hur ska jag då hinna göra mina intervjuer?

(Jo, min man brukar oftast vabba, men han har precis börjat nytt jobb.)

Förresten: är det möjligtvis nån som känner nån pressansvarig på Coop, Ica, Axfood eller Life?

18 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Håller tummarna för att ni klarar er. Packar för fullt för Barca nu :)

Petra sa...

Usch vad jobbigt! Ingen mormor/farmor som kan ställa upp?

Petra sa...

Eller för den delen morfar/farfar :)

sara sa...

jessika: håll dem hårt, hårt! Och ha det superhärligt i Barcelona!

petra: kanske en mormor. En liten stund. Nån av dagarna. :)

C. Meow sa...

Tips för att slippa kräksjuka. Ta 10 hela vitpepparkorn och svälj (tugga inte, det kan aldrig bli bra). Gammal huskur som faktiskt funkar. Håller tummarna!

Peace in mind sa...

camilla: Ska lilla Alessia trycka i sig tio hela korn? Har hört att det ska funka och håller tummarna för Sara:)

C. Meow sa...

Hm, är inte så bra på barn ... Var tio korn att ta i för en liten Alessia? Men så pytte är hon väl inte?

C. Meow sa...

Har en gammal bekant som jag tror jobbat åt Axfood. Ska kolla lite.

sara sa...

camilla: huskur som jag praktiserar för fullt. Fast jag tar 20-30 korn. För säkerhets skull. Eller är det bara dumt?

Tro mig, jag har försökt att få i ungarna vitpepparkorn. Det är dessvärre en omöjlighet.
Jo, alla mina tre är ganska pytte. :) I alla fall om man ser till vikten.

Anna: tack för tummarna!

camilla: åg, perfekt! Det behöver nog inte vara just en pressansvarig. Jag får mer uppgifter imorgon.

Var dags glimtarn sa...

Jag har mailat dig om kontakt!

Anonym sa...

Hoppas att ni håller er friska. Jag håller tummarna iaf :-)

Mie sa...

Jag lovar att hålla alla tummar stenhårt så att ni inte blir sjuka!
Mina barn har faktiskt *peppar peppar* alltid klarat sig när kräksjukan gått på dagis...

sara sa...

vdg: grazie mille! Har mejlat tillbaka.

gioia: ja, hoppas, hoppas!

mie: mina barn har fått kräksjukan varje gång den härjat på dagis. Och jag.

Borsökna Östergård sa...

Sara jag mejlade nåt kryptiskt. Hör av dig så kan jag förklara...

C. Meow sa...

Sara - tyvärr hade hon slutat för ett bra tag sedan.

Anonym sa...

Hoppas att allt gar bra, med krak, jobb o efterforskningar. Natti natti Asa

Anonym sa...

Hoppas att ni klarar er från magsjukan, blääk! Nu vill man ju vara frisk och kunna njuta av våren. Inte som här, ha 4-åring hemma sedan i måndags med hög feber som aldrig vill ge med sig..:-(

Kram!
/Isa

sara sa...

ankie: har mejlat.

camilla: tack för att du kollade! Nu har jag fått reda på att det är särskilda personer som måste intervjuas och jag väntar på kontaktuppgifter.

åsa: tack och godmorgon! :)

isa: ja, precis så – nu vill vi ju verkligen njuta av våren!

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.