söndag 6 april 2008

Hon tycker att vi borde rensa lite på dörrmattan


En kompis ringde på dörren. Hon kom knappt in. Det stod visst några par skor i vägen. Hon fotade med mobilen innan hon tog det största klivet hon bara kunde. Ja, så kan det se ut en helt vanlig söndag hemma hos oss. Tre barn kräver sina skor. Va? Ser ni en massa stövlar också?

Två frågor har jag: om jag vill skänka barnkläder till ett barnhem eller så – hur gör jag då? Det var första frågan, andra frågan kommer här: nån som vet var jag kan sälja en servis?
Arabia. Handmålad.

8 kommentarer:

C. Meow sa...

Jag ser då bara barnskor ;D

Kolla med Stadsmissionen, de tar säkert emot barnkläder.

Servisen - sälj den på Tradera kanske?

sara sa...

camilla: bra förslag. Ska kolla Stadsmissionen.
Tradera verkar så jobbigt. Det är en servis med MASSOR av delar, skulle helt vilja lämna in den nånstans bara. Lat? Jag? :)

Petra sa...

De här har jag varit i kontakt med för att skänka barnkläder och leksaker. Jag såg ett reportage i Vi föräldrar tror jag. De verkar seriösa och så vet man precis att kläderna och sakerna gör nytta
http://www.vaggan.se/

Servisen tycker jag att du ska lämna på något mindre auktionshus, Lilla Bukowskis kanske, eller något mindre :)

Var dags glimtarn sa...

Kvinnojouren tar tacksamt emot barnkläder och saker.... (iaf förr)

Men du jag ska fota vår hall. Mamma Mia vi slår er : )

Peace in mind sa...

Och tänk vår hall, med tonåringar och deras kompisar. Skor som roddbåtar, tur att inte hundar har skor...

sara sa...

petra: toppentips! Tack!

vdg: ett bra förslag till! För tydlighetens skull – jag är pedant och skorna blev undanplockade snabbare än kvickt. ;)

anna: jag har fått en föraning redan nu när killarna har två, tre kompisar hemma. Då syns ju inte hallen! Och snart har de väl storlek 40...

Solrosfrö sa...

Alla dessa skor!! Men tänk när man sitter på ålderns höst i sitt damm och grusfria hem med filttofflor och enbart två par ytterskor som är ortopediskt utprovade... då saknar man nog stojet "från förr" :)

sara sa...

jessika: ja, det är väl så...

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.