söndag 25 maj 2008

Franska dofter och ostfondue i Basel

Sitter i ett alphus och blickar ut mot berg, dalar och ett antal kor med bjällror. Lite längre bort ser man stadens liv skymta. Att vara här, är på ett sätt som att komma hem. Här har jag ju varit så ofta sedan jag var liten.
Vi har vandrat omkring i Basel, promenerat åtskilliga timmar i franska Strasbourg, ätit ostfondue, druckit gott vin i trädgården, pratat, skrattat, tagit långa promenader på kvällarna och bara njutit av livet.
Ikväll åker vi hem till Stockholm.

9 kommentarer:

Peace in mind sa...

Vi bor på rätta stället, men det skulle ligga lite mer söderut, ungefär...

Solrosfrö sa...

Låter underbart! Ostfondue... mmmh!

Borsökna Östergård sa...

Guu så inspirerande läsning!

Anonym sa...

Det låter helt underbart!! Nu blev jag ju jättesugen på ostfondue, jag som inte tål mjölk, buuää..

Hoppas att resan går bra!

Kram!

Lox sa...

Låter underbart!

Välkommen hem till solen. :)

C. Meow sa...

Härliga dagar Sara :D

Välkommen hem.

Anonym sa...

Oh, det later bara for mysigt! Relaxa och ata/dricka gott i goda vanners lag. YIPPIE! Livet pa en pinne.

Var dags glimtarn sa...

Utvilad? Välkommen hem, även fast jag lämnat Sverige nu :)

Kram

Anna sa...

Låter inte aaalls mysigt... :o)

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.