onsdag 20 februari 2008

Den är orange!

På min gata ligger det en liten butik där jag brukar shoppa lite för mycket. Skor, stövlar, väskor och lite kläder. I synnerhet väskor. Jag är svag för väskor. Och jag är svag för färgen orange.

Så den här gråa eftermiddagen när jag trippade till skolan och dagis för att hämta barnen skymtade jag något orange därinne! Den alldeles underbara väskan log mot hela världen och ropade på mig.

Den blev min.

Och jag har pussat twinsen en hel massa.
Pratat. Sagt förlåt. Förklarat varför jag blev så arg.
Det känns bra.

7 kommentarer:

Peace in mind sa...

Kul med väska, men bäst av allt att bli vänner med kidsen. En hel dag av den där känslan tar på krafterna, då är det skönt att få pussas lite sen!

Anonym sa...

Skönt. När axlarna sjunker en decimeter och pulsen stannar av. Hatar att vara osams med barnen. HATAR. Finns absolut inget värre. Matkrångel är ångest. Men jag tror att du tänker rätt. Det kommer. De svälter inte ihjäl frivilligt. Komplettera med vitaminer så fixar det sig. Kramar i massor.

Solrosfrö sa...

Vilken bra avslutning på dagen! En orange väska verkar ju hur trevligt som helst att möta våren i :)

sara sa...

anna: krafterna tar verkligen slut. Poff. Borta. Som små blöta pölar.
Ingen bra dag idag.

gabriella: jag hatar det också. Verkligen. Känner mig som världens sämsta då. Vitaminer får de. Och fiskolja.

jessika: precis! Den står här packad och klar bredvid mig på bordet. Så fin. :-)

Anonym sa...

Man får bli arg! Man skall inte ha dåligt samvete över det, tycker jag. Bara man gör som du, förklarar för dom varför. Ha inte dåligt samvete mer. Aldrig för dina känslor!
(klok man är när man ger råd till andra va?! ;-))

Appropå samvete. Hos mig har ett svar till dig, ang. fika, gnagt i hos mig lite. Försöker få tid o hitta en lucka. Men just nu känns det som det är lite mycket.
I o med att sambon skall in på OP på måndag o blir låst i soffläge i 4 veckor, så känner jag mig lite låst här hemmavid. Så jag måste nog, tyvärr, meddela att vi får försöka hitta en lucka efter påsk o påsklov. Trist men..
Hatar att ha så här lite "ledig tid" så här långt fram. MEN läget är som det är och nu hoppas jag att du förstår och inte blir jätte less på mig och att vi ses när våren hittat till er sjöstad ;)

KRAM JENN

Var dags glimtarn sa...

Ah friends :) !

sara sa...

JENN: fast jag kände att jag blev lite för arg den här gången. Och när jag ändå var sådär himla arg, så drog jag upp en massa andra grejer jag retar mig på också. Lite för mycket precis innan de skulle till skolan. Att bli arg är en sak (det blir jag ofta), men att såra är en helt annan. Och det har jag lovat mig själv att aldrig göra mer. Ja, allt blev fel igår morse, helt enkelt!

En fikadejt när våren slagit till blir alldeles utmärkt! Ser fram emot det! Hoppas att allt går bra för din sambo!
Kram!

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.