fredag 15 februari 2008

Ledig fredag

Isande kyla och sol.

Fika, shopping, lunch och shopping med S. Just precis i den ordningen. S åker snart till Bryssel för att jobba i sex månader. Nu har hon i alla fall några klänningar att ha när hon sitter på uteserveringarna efter jobbet. Dit våren antagligen kommer tidigare.

Mina tvillingars pappa är här ikväll. Han med svart bälte i karate, som numera gått över till mer inre träning, som han säger. Körde olika sorters armhävningar med honom. Då säger han:

Han: – Armhävningar och jogging är allt du behöver!
Jag: – Men varför har du inte sagt det tidigare?!
(Vår klädkammare svämmar över av träningsredskap.)

Efter armhävningarna diskuterade vi Paolos nya bok.
Det här är spirit, sa han.
Jag ska hitta min spirit igen.
Jag vill, jag kan, jag ska.

Och det här blev ju ett helt meningslöst inlägg.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Meningslöst eller inte, det är ju själva poängen med bloggen att skriva det som behöver komma ut. Mysigaste kvällen till dig:)

sara sa...

anna: precis. Så är det.

Var dags glimtarn sa...

Jag älskar det "meningslösa". För oftast är det ju nuets insikt och tankar.

Sara, jag har börjat med just det. armhävningar, situps och joggingen blir med slalom, men det är typ samma sak!?

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.