måndag 11 februari 2008

På med träningskläderna

En dag som bara försvann. Magsjuka barn.
Fast när jag öppnade balkongdörrarna var det som om våren vällde in och det var härligt.
I min allmäna tristess hemma idag, fick jag för mig att lägga in några annonser på Blocket. På några timmar hade jag sålt en soffa, ett överkast, en låda med en bilbana och en stor låda med Flexitrax. Nu är det lite tomt i vårt vardagsrum – nån som har en cool fåtölj att sälja?
När jag hade sålt halva vårt hem, ringde de från gymmet jag i princip aldrig besöker. De undrade när jag ville fortsätta min personliga träning som jag satte igång med precis innan jag började jobba på Kulturdeppet. Eftersom frilansandet plus Kulturdeppetjobbet tog en hel del tid, fick jag skjuta upp träningen. (Hur kunde jag bli övertalad till åtta veckor med personlig tränare?) Nu återstår bara frilansandet, så det är väl bara att sätta igång? Det finns inga fler ursäkter. På måndag börjar jag. Hård träning fyra gånger i veckan i åtta veckor.
Pust.

11 kommentarer:

Peace in mind sa...

Ambitiöst upplägg må jag säga. Vad är målet med träningen?

sara sa...

anna: målet är att jeansen ska sitta ungefär som de satt innan tredje graviditeten. Och hon är två år nu... *harkel*

Anonym sa...

Nu är jag igång i ny blogg :-)
Titta in!
Fd "sarachella"

Anonym sa...

oops! Min nya adress är www.gioia.webblogg.se

sarah/sarachella

Anonym sa...

*harkel* snart tre år! *s*

Själv hittar jag inte ens till gymmet!

Var dags glimtarn sa...

Mama mia. Jag önskar jag var du, att bara kliva in på ett gym är ju svårt *S* Fast ok, jag skidar ju varje helg, det är ju alltid ngt...

sara sa...

gioia: åh, vad kul att du är tillbaka!

jenn: ja, du har rätt, tänkte inte på att de fyller i sommar. Men då ska de sista 6 kilona vara borta. Så det så. :-)

var dags: det är säkert roligare att skida. Om man kan. Jag är en katastrof i backen, blir irriterad bara jag sätter på mig ett par pjäxor. Så jag har sagt: aldrig mer. Tyvärr. För det ser ju så himla kul ut!

Anonym sa...

Jag skams....jag ar gym-skygg.
Stallde mig pa en vag for nagon vecka sedan och den visade 7 kg mer an jag trodde - maste vara paj......vagen alltsa inte matpaj!

Lox sa...

Åh, din blocketförsäljning låter som ljuv musik i mina öron. Barnen har en massa leksaker som jag skulle vilja bli av med... .

Ang gym: jag tycker du är superambitiös. Önskar att jag kunde få tummen ur (nu när jag får träna), men just nu är jag glad om jag kommer i väg på en prommenad. Ska bli spännande att se vad du säger om 8 veckor. :-)

sara sa...

åsa: klart att vågen är paj! Det är typ 6 kilo för mycket som även min våg visar.

lox: det är ljuv musik att bli av med grejer som ingen använder.
Återkommer om 8 veckor med gymrapport. Då ska Fornarinajeansen (min måttståck) sitta som en smäck. :-)

Solrosfrö sa...

Sluta nu!! Jag får hybris, min yngsta är SJU år :)

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.