torsdag 28 februari 2008

Solbad

Sportlov. Solen skiner och Stockholms gator riktigt badar i sol. Jag vill ut. Men jag är inne: ena tvillingen ligger däckad i soffan. Febrig och vrålförkyld. Inuti mig bubblar lusten att gå ut och när maken kommer hem ska jag och den friska sonen samt dottern ut i våren.

Vad jag har gjort idag? Jo, pedant som jag är, har jag städat. Och jag brukar ju få ständiga feng shui-attacker. Så även idag. Det är så härligt att rensa! (Fast egentligen har ju mina ständiga feng shui-attacker bidragit till att jag inte har så mycket att göra mig av med.)

På tal om sånt – nån som vet hur man får bort klistermärken på typ stålsängar och hurtsar även de i stål (eller nåt sånt)? (Twinsen fick nåt anfall för nåt år sedan. Eller rättare sagt, de frågade maken om det var ok och han sa ja. Jag var inte hemma och nu har de tröttnat på alla klistermärken. Till min stora glädje.)

4 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

You tell me!!! : )

Peace in mind sa...

Om klistermärken vet jag inget, men om vårsolen...Helt underbart väder, och precis alla människor verkar vara ute och promenera. Gärna då med solisar på!

Solrosfrö sa...

Pilla med naglarna och ta sedan lite lacknafta på en trasa och gnugga bort resten.
Pedanteri och feng shui is my mittle name :)

sara sa...

var dags: :-)

anna: till slut var jag också ute och promenerade med solisar på.

jessika: det har jag försökt! Men de sitter som berg. Och tyvärr, de är väldigt, väldigt många...

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.