onsdag 27 februari 2008

Svepande trappor & ett och annat program som jag ville se

Satte mig som vanligt med kaffekoppen framför datorn och fick för mig att jag absolut måste se det senaste avsnittet av Studio Belinda innan vi åker till landet. Men se, det gick inte alls! Nu är ju jag, som ni vet, inget datasnille direkt – lika bra att ge upp. Måste ändå rusa.
Hyra släp, väcka barn (idag av alla dagar sover två av tre ungar fast klockan slagit sju för länge sen), åka till landet för att hämta en massa möbler till den där lägenheten som inte såldes utan som istället ska hyras ut. Därefter ska den mest otympliga av soffor bäras upp i kringliga, långa och fullkomligt livsfarliga trappor i Gamla Stan också.

Först en kopp kaffe till. Det kommer att bli en lång dag.

Buongiorno!

5 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

a presto! *skickar lite muskler* Jag vet hur det är att bära möbler i trappor i gamla stan....

Anonym sa...

God morgon Sara, klockan ar snart 11 och har sitter jag med mitt morgonkaffe. Silvia o jag ar nattugglor....
Min mail ar asa.eden@libero.it hor garna av dig. De "fortraffliga svenskarna" i Lecce har sakert manga goda rad att ge vad det galler kop av italienska agor.
Jag tycker nog att ni borde kopa en stuga i Porto Cesareo! he he he he.....

Peace in mind sa...

Det där låter inte som den skönaste av dagar. Men tänk vilka muskler som får träning! Böj på knäna vi lyften:)

sara sa...

var dags: tack för musklerna, de behövdes!

silvia: mejlar dig imorgon!

anna: det blev en helt okej dag ändå. För varje lyft tänkte jag på hur vältränad jag blir... ;-)

Solrosfrö sa...

Hoppas att dagen varit fin! Gillar din röda lampa skarpt :)
Här har vi firat dotra hela dagen, nu sitter hon klistrad framför playstation med sitt nya FIFA 08 iförd sina nya grusskor. Mondjöö, det är bara fotboll som gäller där!
Vi hörs i morgon!

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.