fredag 28 mars 2008

28 mars – och jag har en dröm om New York

(Bild: google)

Två killar som ser likadana ut, men som är totalt olika till sättet, fyller åtta år idag. På kvällen den 28 mars 2000 blev jag mamma till två små enäggstvillingar. Min ena syster var med under förlossningen och även under snittet. Det blev bråttom, bråttom och ingen reagerade på att hon var där. De slängde åt henne gröna kläder. När allt var klart och killarna räddade, tittade de på henne och utbrast: "Är du här?" Jag var fortfarande sövd när hon satt och sjöng för de två små. Hon fick ett glas cider. Jag vaknade flera timmar senare. 2 x 2500 gram och 46 cm barn låg i en balja. Tätt intill. Fortfarande sitter de gärna tätt, tätt. En närhet som är nåt speciellt. Men de vill inte alls åka till New York?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit i New York en gång och skulle väldigt gärna åka dit igen. Häftig stad!

C. Meow sa...

Det är helt underbart att läsa dina ord om barnen, din kärlek och förundran lyser igenom i varje mening.

Men de vill inte åka till NYC? Men jag vill :D

Petra sa...

Grattis till dig och pojkarna!
Och till New York kommer de snart att vilja åka :)

sara sa...

gioia: kan tänka mig det!

camilla: visst är de knäppa? ;)

petra: hoppas!

Peace in mind sa...

Gratta de små juvelerna! Det lyser kärlek om dina ord, och styrka att vara mamma:)

Solrosfrö sa...

Grattis till killarna! Lämna dem hemma så åker vi istället då! Har vi inte pratat om detta förr... ?

sara sa...

anna: det ska jag göra! Jag har nog fortfarande inte hämtat mig från chocken när de sa på ultraljudet att det är två. Enäggs. Naturens nyck.

jessika: låter som en toppenidé! Först Italien och sen New York! :)

Minna sa...

Grattis. Jag drack upp både min och Kemistens cider på förlossningen. Som en suput!

sara sa...

minna: det gjorde du rätt i! Det hade jag också gjort om jag varit vaken. :)

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.