måndag 17 mars 2008

Ibland händer allt så rysligt snabbt

Ibland rusar allt på sådär alldeles jättfort. Man är ute och promenerar på bryggorna på förmiddagen, kommer hem och hamnar på Hemnet. Hittar en lägenhet som skulle passa perfekt. Femton minuter kvar av visningen och man springer dit.

Va? Vad hände? Vi trivs ju verkligen i lägenheten vi bor i och har inte alls tänkt att flytta. Jag älskar utsikten över glittrande stadspuls. Fast den andra ligger ju bara ett stenkast bort. Och är lite större. Vilket vi, fem personer plus en sköldpadda, faktiskt skulle behöva.

Helt plötsligt ska massor med beslut tas. Fort. Ibland hinner jag inte med mig själv.
Först kaffe. Fixa håret. Plattång. Lämna barnen i skola och dagis. Ringa mäklare för värdering. Jobba.

9 kommentarer:

Petra sa...

Oj oj, men det är klart sköldpaddor kräver sitt utrymme!
Roligt!

sara sa...

petra: man måste ju tänka på paddorna, eller hur? :-)

C. Meow sa...

Oj vad spännande! Får Paddan eget rum då? Fick han/hon något namn förresten? ;)

sara sa...

camilla: paddan får tillgång till alla rum. Stackarn går fortfarande omkring och kallas paddan. :-)

Var dags glimtarn sa...

Sådär är jag me!!!!!!!!! Tjoho, det är kul när det händer saker, väl!? Man måste ta tillfällen i akt unt so weiter; )

Solrosfrö sa...

Oj oj här går det undan! Lycka till med beslutsfattandet ;)

Peace in mind sa...

Spännande saker på G. Hoppas du håller oss informerade, och lycka till i processen:)

Lox sa...

Hoppsan hejsan! Hemnet är verkligen livsfarligt. Jag kämpar varje dag med att inte logga in där och misslyckas konstant. ;)

Det låter spännande; du får uppdatera oss med hur det går.

sara sa...

vdg: absolut! Fångar man inte tillfällena flyger de ju iväg...

jessika: beslutet är redan taget, nu gäller det bara att budgivningen inte rusar iväg.

anna: tack! Håll tummarna!

lox: jag brukar inte kolla Hemnet, så jag räknar med att det här liksom var ödet...! :-)

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.