torsdag 13 mars 2008

Skor & bananträd i trädgården


Jag har bloggat om det förut och jag tänker blogga om det igen. Det finns en liten butik på min gata i stan där jag blir förälskad vareviga gång. Denna gråmulna dag gick jag in för att titta lite och blev handlöst kär i dessa. Skor som min kompis Lotta kallar för Saraskor. Sedan några år tillbaka befinner sig Lotta på Zanzibar. De bor i ett stort vitt hus på stranden och har bananträd i trädgården. Hon designar kläder och har startat en butik där. Vi har känt varandra sedan vi var sex år och tro mig, jag saknar henne så!

13 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag var på väg in där idag, men nåt kom emellan. Så ubersnygga Sara-skor. Följde de med hem eller?

sara sa...

anna: De står på vårt soffbord på bilden! :-) Och just nu befinner de sig på mina fötter.

Var dags glimtarn sa...

Henne skulle jag vilja hälsa på...Zansibar och bananträd och design!!! Tjejresa? ; )

Var dags glimtarn sa...

Henne skulle jag vilja hälsa på...Zansibar och bananträd och design!!! Tjejresa? ; )

sara sa...

vdg: först Milano, sen Zanzibar – ok?

Solrosfrö sa...

I´m in!

sara sa...

jessika: yes! :-)

C. Meow sa...

Riktigt, riktigt snygga skor! Mina tår viskar att de skulle trivas finfint i ett par Saraskor :)

Kan du inte visa något din Lotta designat?

Var dags glimtarn sa...

Sure cara!!

sara sa...

camilla: om du googlar lite på Kanga Kabisa... :-)

Petra sa...

Föstår att de fick följa med hem! Funderade på om bilden var tagen i butiken eller i hemmet...skulle kunna vara en butik (det skulle inte mitt hem kunna vara :-P): fast nu ser jag att fönsterna skvallrar om att det är ett hem, och nu ska jag sluta svamla :-D

Mie sa...

Underbart med butiker där man kan bli förälskad... och ännu underbarare när förälskelsen får följa med hem:D
Krya på er!

sara sa...

petra: det fanns bara ett par i min storlek, så jag var ju tvungen att ta med dem hem. Eller hur?

mie: butiker där man blir sådär riktigt förälskad i, är guld värda! :-)

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.