fredag 7 mars 2008

Ni tror kanske inte att jag finns på riktigt – men här är jag!


Ute på en liten prommis i vårsolen. Jag har inget namn än. De som jag bor tillsammans med har inte kunnat enas om nåt passande. Hon, den där som alltid springer omkring i höga klackar, tycker att jag ska heta Doris. Detta motiverar hon med att jag föddes den 14 maj, precis som hennes mormor Doris. Ingen vet om jag är en tjej eller kille än. Några hemlisar måste man väl få ha, eller hur? Jag tillhör ju det gamla släktet på jorden.

Sista blogginlägget för dagen, jag lovar. Nu är det dags för den där lunchen. Orkar inte länka, så jag pekar nedåt till de rutiga skorna. Ha en bra dag! Ciao!

7 kommentarer:

Petra sa...

Hon/är söt Doris! Jag tycker hon är värd ett namn. Är det land eller vatten?

Vera sa...

Va fin hon är. Doris är ju ett passande namn.
ha en bra dag!

sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sara sa...

petra: hon är värd ett namn. Två år efter att hon flyttade hem till oss. Det är land. Grekisk stäppsköldpadda.

vera: hej! Visst är Doris bra? Verkar dock bara vara jag som tycker det här hemma. Ha en bra dag du med!

Solrosfrö sa...

En liten sköldis - så söt. Skalman är väl ett givet namn :)

Var dags glimtarn sa...

Oj har jag massor att läsa igen alltså, kul :) Doris it is, tycker jag med. Jag har ju sett henne på familjefoto, tycker hon med ska få klackar så hon kommer upp lite ; )

sara sa...

jessika: visst är den söt? :-)

vdg: jag fortsätter att kalla henne Doris. Klackar borde hon ha, det har du rätt i! :-)

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.