tisdag 11 mars 2008

Nu funderar jag på...

hur man använder en plattång?

8 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Åh det vet jag alldeles precis :) Jag är lockig som heidi men alla tror jag har rakt hår, iaf sen dess att jag blev typ 19 :) Värm upp den (du har en liten keramisk antar jag om den är nu?) spray först sånt som frissorna säljer så det inte förstör hårstråt, sen börjar du i botten och drar ut, inte sakta, utan lagom. Och rakt ut bättre än rakt ner, så det ändå blir lite lyft liksom. Ha ha, svårt att förklara, kunde jag hade jag kommit över och demonstrerat ; )

sara sa...

vdg: tack för superbra förklaring! Jag har rakt hår, men kom ändå hem med en plattång igår. Frissan tyckte att det var bäst så. ;-)

Petra sa...

Det är faktiskt lite svårt tycker jag...känns som om man steker håret. Men det kan bli riktigt snyggt, i alla fall om frissan gör det. Jag är helt värdelös på att fixa mitt eget hår.

Peace in mind sa...

Du blir fab hur du än gör, plattångat eller självtorkat. Du vet, allt klär en skönhet:)

sara sa...

petra: jag är också helt värdelös på att fixa håret. Luggen klarade jag av att steka i alla fall! ;-)

anna: vad du är snäll! Det blev plattångat, eller stekt, som Petra säger! ;-)

Solrosfrö sa...

Man bränner sig både här och där... Numera är jag korthårig och har lagt min tång på hyllan :)

Anonym sa...

Ja just det - det blir riktigt snuggt om frissan fixar! Gor du sjalv sa ar risken stor att haret blir tremendamente slitet. Prova med sadan spray som vardags sa. Good luck!!

sara sa...

jessika: jag brände mig faktiskt inte! Helt otroligt.

sivlia: jag hade spray i. Måste säga att plattången var väl värd sitt pris när det gäller luggen!

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.