lördag 15 mars 2008

Ungefär som i Tomten är far till alla barnen – eller nåt sånt

Innan klockan var slagen sju hade jag redan druckit två koppar kaffe och läst alla mina favoritbloggar. Kaffet ska serveras med mjölk. Snart ska jag träna och sen – jag känner mig så laddad – är det dags för bowling. Ja, jag vet, de är bara barn. Ja, jag vet, man behöver inte vinna. Fast nu är det faktiskt så att det inte bara är barn med. Min man och min exman är också med. Och några till. Som en enda stor familj bowlar vi såhär en mulen lördag.
Samma sak varje gång. När jag får det där jäkla (oops, sorry) klotet i min hand tar nåt annat över. En vinnarinstinkt jag inte brukar ha. Det är så roligt: alla tror att jag mest flamsar omkring och aldrig kommer att vinna. De känner sig säkra på sin sak. Ha.

14 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag håller tummarna för en seger åt Sara, krossa X och kids och alla andra!

Petra sa...

Jag tror på dig! Go get them!
(jag har också en fånig tävlingsinstinkt som kommer fram vid minsta tillfälle)

Solrosfrö sa...

*skratt* Hur gick det? Här sitter en till som hatar att förlora...

sara sa...

anna: jag krossade både man, X och kids. Kidsen (mina egna + två av deras kompisar) vill ha revansch. Jag har lovat dem det efter påsk.

petra: min tävlingsinstinkt sätter in lite då och då. Som vid bowling till exempel.

jessika: JAG VANN! :-)

Anonym sa...

Gratulerar till vinsten!!
Bra jobbat!

Hojt.. När jag har tid å ses: SKärTordagen har jag taglit ledig o bör städa.. alltså borde det finnas tid över *haha*
Annandagspåsk, alltså Måndagen, är också ledig.
Kan du någon av dessa dagar??

KRAM

sara sa...

jenn: tack! Nej, tyvärr är vi bortresta i påsk! Kan du nån annan dag efter påsken? Ser fram emot att ses, det var ju evigheter sen! :-)

C. Meow sa...

Grattis till vinsten!! Du har väl firat segern ordentligt :)

Var dags glimtarn sa...

Auguri ; ) Jag blir likadan, ska vi spela ?!? ; )

Anonym sa...

Kul med bowling! Vi har spelat flera gånger med jobbet, men det brukar inte gå så bra för mig. Sist körde jag med den där ställningen som barnen kan använda till allas stora nöje ;-) Skyllde på att jag får ont i handlederna annars, vilket jag faktiskt får ibland :-)

Mie sa...

Ha! Och jag håller förstås på dig:D

sara sa...

camilla: vinsten blev inte så firad, måste jag erkänna... :-)

vdg: absolut! I sommar.

gioia: haha, det var smart!

mie: tack! :-)

Anonym sa...

Veckan efter är det jobb som vanligt o så skall jag på loppmarknad (stå å sälja) på lördagen. Men söndag är nog ledig, om jag inte missat något. KRAM

Solrosfrö sa...

Grattis!

sara sa...

jenny: vi hörs närmare om söndagen då!

jessika: tack! :-)

Copyright ©  2007-2008. Alla rättigheter förbehållna.